در شرایطی مجهزترین سالن بین المللی فوتسال ایران در صدرای شیراز ساخته شده که امتیاز تیم فوتسال صدرای شیراز به دلیل عدم حمایت مسئولین استان فارس به تیم سپنتای تهران منتقل شده است.

سالن بین‌المللی فوتسال در شهری که تیم‌هایش منحل می‌شوند!

 به گزارش خبرنگار ورزشی مجله سپیده سحر ویژه امام عصر عج، در شرایطی مجهزترین سالن بین المللی فوتسال ایران به همت وزارت راه و شرکت توسعه عمران شهر جدید صدرای شیراز در این شهر ساخته است، امتیاز تنها تیم لیگ دسته اول فوتسال فارس، صدرای شیراز که در لیگ یک کشوری حضور دارد و مدیریت آن را ناظم الشریعه سرمربی سابق تیم ملی فوتسال و فعلی کویت بر عهده دارد به سپنتای تهران واگذار شده است. در همین باره کمالی یکی از پیشکسوتان و رئیس کمیته فوتسال استان فارس درباره واگذاری امتیاز تیم فوتسال صدرای شیراز گفت: من خودم چند بار با محمد ناظم‌الشریعه و برادرش صحبت کردم و حتی جلسه گذاشتم و کمیته فوتسال مکاتباتی هم با باشگاه انجام داد که تنها امید جوانان علاقمند به فوتسال استان فارس همین یک تیم در سطح کشور بوده و آن را حفظ کنند؛ اما باشگاه صدرا طی نامه‌ای اعلام کرد ما قصد ادامه تیمداری نداریم و اگر کسی خریدار امتیاز تیم در استان فارس است حاضریم امتیاز تیم را واگذار کنیم. اما کسی حاضر به خرید این تیم نشد و در نهایت امتیاز صدرا به سپنتای تهران واگذار شد. پیش از این ناظم الشریعه که خود مدیر این پروژه بود، گفته بود: صدرای شیراز یکی از قدیمی‌‌‌‌ترین تیم های فوتسال را داشته و به همین دلیل شرکت عمران صدرا ساخت یک سالن اختصاصی و در سطح بین المللی را انجام داد و توانست با استانداردهای روز دنیا و با ظرفیت 2200 تماشاگر این ورزشگاه را بسازد. این ورزشگاه 4 رختکن، استخر، جکوزی و حوزچه آب سرد و گرم دارد و حتی کفپوشی که در این سالن استفاده شده کفپوش استاندارد AFC است که در تمام مسابقات فوتسال از آن استفاده می‌شود.

پیش از این هم در رشته های دیگر نظیر فوتبال شاهد انحلال باشگاه برق شیراز با قدمت 70 ساله بودیم. تیمی که سابقه قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران را هم یدک می‌کشد. تیم فوتسال ارژن شیراز هم حدودا 20 سال در لیگ‌های مختلف کشوری حضوری فعال و موفق داشت اما به دلیل عدم حمایت مسوولان ورزشی فارس مجبور به واگذاری امتیاز خود شد و پس از واگذاری امتیازش به تیم ایمان سبز، در نهایت این تیم هم سقوط کرد تا سناریوی سقوط تیم‌‌‌های فوتسال و فوتبال فارس در سطح کشور تکمیل شود. البته وضعیت فوتسال بانوان استان فارس هم تعریفی نداشته و آنها هم از عدم حمایت مسوولان فارس گله مند بوده اما متاسفانه کسی حاضر به پاسخگویی به آنها نشده است. به عنوان مثال دو تیم صنعت فجر و پارس آرا شیراز تیم هایی بودند که در لیگ برتر فوتسال بانوان فارس فعالیت می کردند به دلیل حاضر نشدن مسئولان این تیم به هنگام قرعه کشی فصل جدید در لیگ برتر و عدم ارسال به موقع مدارک از دور مسابقات کنار گذاشته شدند و به یک دسته پایین تر سقوط کردند. در همین باره سرمربی تیم فوتسال پارس آرا در گفت گویی اعلام داشت: مربیان تیم ملی هیچ وقت لیگ هایی پایین را نگاه نمی‌کنند برای مثال الهام پاکدل خانم گل لیگ به تیم ملی دعوت شده اما  تیمی در لیگ برتر نداریم که وی بتواند بازی کند. طبیعی است این بازیکن مستعد سوخت می شود. اداره ورزش و جوانان و هیات فوتبال استان نباید اجازه دهند هر کسی وارد ورزش بانوان شود. عدم حضور تیمی از شیراز در لیگ فوتسال، در شرایطی است که پیش از این اردوهای تیم‌های ملی فوتسال عراق و کویت که هدایت آن برعهده محمد ناظم الشریعه بوده است، در این سالن بین المللی فوتسال برگزار شده است. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید