لواندوفسکی در بدترین هفته ژاوی در بارسلونا، ناجی تیمش شد تا کمی از فشارها علیه این تیم کم شود.

از بدترین هفته ژاوی و بارسلونایی سمّی تا تسکین موقتی به نام «لواندوفسکی»

به گزارش مجله سپیده سحر ویژه امام عصر عج، بارسلونا در شبی که آنقدرها هم خوب نبود در ورزشگاه المپیک شهر بارسلون مقابل دپورتیوو آلاوز به برتری 2 بر یک رسید و توانست یک برد ارزشمند بدست آورد. بارسا در ثانیه 17 گل خورد و لواندوفسکی با بازگشت خود توانست بار دیگر ناجی ژاوی شود تا بدترین هفته سرمربی بارسلونا به نوعی با خاطره‌ای خوش به پایان برسد.

بارسلونا پس از ال کلاسیکو شدیدا مشکل اعتماد به نفس پیدا کرده و با اینکه توانسته در برخی بازی‌ها مثل سوسیداد و آلاوز به برتری دست یابد ولی نمایش این تیم نگران کننده است. رسانه‌ها به شدت از عملکرد تیم ژاوی انتقاد کنند و همین باعث شد تا سرمربی بارسلونا در نشست خبری به رسانه‌ها بارسایی حمله و از نحوه برخورد آنها انتقاد کند. کار او باعث شد تا همه یادِ کرایف، سرمربی اسطوره‌ای بارسلونا در سال 1992 بیفتند. نشریه اتلتیک در گزارشی به انتقاد از بارسلونا پرداخت و نوشت: هفته سمّی بارسلونا در نهایت با یک حس خوب به پایان رسید ولی هنوز سوال‌ها در خصوص عملکرد تیم ژاوی پابرجاست. در بدترین هفته مربیگری ژاوی، لواندوفسکی نجات‌بخش آبی‌اناری‌ها بود.

ژاوی در خصوص مسائل مربوط به تیم پس از برد سخت مقابل آلاوز در خانه گفت: ما خیلی پیشرفت نکردیم و در شرایط سختی قرار داریم. این بهترین زمان ما نیست ولی با این حال موفق شدیم از 2 بازی سوسیداد و آلاوز که واقعاً بد هم بودیم، 6 امتیاز کسب کنیم. چیزی که ژاوی را در نشست خبری به هم ریخت، زمانی بود که از او پرسیدند چرا تیمش آنطور که باید بازی نمی‌کند. سرمربی بارسلونا گفت: من شک ندارم، آنچه که رسانه‌ها می‌گویند در نهایت روی تیم ما تاثیر می‌گذارد. رسانه‌ها چیزی ایجاد می‌کنند که به نظرم واقعی نیست. آنها بیش از حد منفی‌نگر هستند و این به تیم من کمک نمی‌کند. من بازیکنان را ناامید می‌بینم، مخصوصا جوان‌ها را. آنها مثل بازیکنان باتجربه‌ای چون لواندوفسکی، گوندوغان و حتی اینیگو مارتینز به چنین چیزهایی عادت ندارند.

وی ادامه داد: این موضوع رسانه ها مرا که آزار نمی‌دهد چون من به توپ ضربه نمی‌زنم ولی می‌بینم بازیکنان چقدر تحت تاثیر قرار می‌گیرند. در بین 2 نیمه به تیم گفتم، اینجا کسی توسط رسانه‌ها کشته نمی‌شود. حتی من در مقطعی از دوران فوتبالم به عنوان سرطان بارسلونا معروف شدم. حالا به من نگاه کنید، من سرمربی بارسلونا هستم. این چیزی بود که بین 2 نیمه به بازیکنانم گفتم تا بتوانم شرایط را بازگردانم. صحبت‌های ژاوی در نشست خبری، مستقیم‌ترین و صادقانه‌ترین حملاتی بود که ژاوی در بارسلونا به عنوان مربی با رسانه‌ها داشت. حملاتی که باعث شد تا رسانه‌ها مثل اتلتیک آن را به عنوان روزهای سمی بارسلونا نام دهند. اتلتیک معتقد است که بارسلونای این فصل هویت مشخصی ندارد و ژاوی نتوانسته سنگ بنای مشخصی را در این تیم بنا کند. او نتوانسته مثل دیگر مربیان موفق بارسا، چیزی به یادگار از خود در این تیم بگذارد. به همین دلیل او در تقلای پیشرفت در این تیم است.

اتلتیک نوشت که واقعیت بارسای ژاوی این است که تیم آبی‌اناری پس از 2 فصل کامل هدایت ژاوی، پیشرفت چندانی نکرده است. با این بازی‌های امیدوارکننده‌ای تیم بارسای ژاوی به ثبت رساند ولی دیدن پیشرفت در بارسای ژاوی بسیار سخت است! این رسانه نوشت: این به معنا نیست که جایگاه ژاوی در خطر است. لاپورتا بارها اعتماد خود را به او نشان داده ولی نمی‌توان از هو شدن تیم در نیمه اول بازی با آلاوز نیز گذشت. هواداران صبر زیادی به خرج داده‌اند. حمایت کرده‌اند مخصوصا پس از باخت 3 بر صفر مقابل بایرن. هواداران درک کردند که ماندن در کنار ژاوی و تیمش چقدر حیاتی است ولی سوالات در خصوص سبک بازی تیم ژاوی خیلی زیاد شده و دیگر نمی‌شود همه را به صبر توصیه کرد. بازی‌های فیفادی از پنج شنبه آغاز می‌شود و بارسلونا و مخصوصا ژاوی این فرصت را دارند تا خود را از این روزهای سمّی دور کنند و برای احیای یک تیم در شان قهرمانی بکوشند. بارسلونا نشان داده در نیمه‌های دوم بسیار ضعیف است. نشان داده که با مصدومیت تک ستاره خود چقدر می‌تواند متزلزل باشد. نشان داده که در مقایسه با مادریدی‌ها شانس کمتری برای قهرمانی خواهد داشت.

با این حال این تیم پس از پایان فیفادی در تاریخ 4 آذر میهمان رایو وایکانو است و سپس در بارسلون باید از پورتو و یاران طارمی در لیگ قهرمانان اروپا پذیرایی کند. با توجه به باخت مقابل شاختار، بارسلونا وظیفه‌ای جز برد مقابل پورتو نخواهد داشت. 12 آذر نیز دیدار حساس بارسلونا در خانه مقابل اتلتیکومادرید برگزار می‌شود که می‌توان این بازی را یکی از مهمترین جدال‌های تیم ژاوی دانست. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید