دوازدهمین دوره المپیاد طرح ملی دادرس با شعار «دانش آموز آماده در روزهای سخت» در محل دالان بهشت شهر گهرو برگزار شد.

دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

به گزارش مجله سپیده سحر ویژه امام عصر عج استان چهارمحال و بختیاری ، افشین امیریان مدیر کل آموزش و پرورش استان چهارمحال وبختیاری در آیین اختتامیه طرح ملی دادرس که با مشارکت جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش در محل دالان بهشت شهر گهرو برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر ویژه از جمعیت هلال احمر استان گفت: عملیات « وعده صادق » مصداق بارز طرح دادرس بود چرا که شهید تهرانی مقدم دانش آموز آماده برای روزهای سخت بود.

وی آموزش کمک رسانی به دانش آموزان را کاری بسیار ارزشمند و ضروری دانست و گفت: هر دانش آموز باید مربی سایر دانش آموزان در آموزش کمک های اولیه و کمک رسانی به مصدومان در شرایط بحرانی باشد .

“مسعود مثنوی” مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان نیز با بیان اینکه طرح ملی دادرس برای ترویج فرهنگ ایمنی و توسعه مهارت‌های امدادی اجرا می‌شود؛ گفت: ۶ هزار دانش آموز پسر در قالب ۲۰۰ تیم از آموزشگاه‌های متوسطه اول در این طرح شرکت کردند و ۱۰ تیم به مسابقه استانی راه یافتند.

وی تصریح کرد: این المپیاد به صورت کتبی و عملی با سرفصل‌های اسکان اضطراری، پناهگیری و خروج ایمن، اطفای حریق و سوختگی، حمل مصدوم، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، آسیب بافت نرم و آسیب‌های اسکلتی مفصلی برگزار شد.

” فخر الدین اسدی ” معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در حاشیه این مسابقات گفت :تیم ناحیه دو شهرکرد ، بروجن و شهرکرد در طرح ملی دادرس پسران به ترتیب اول تا سوم شدند و تیم شهرستان لردگان بعنوان تیم بشر دوست انتخاب شد همچنین در مسابقات دختران تیم های کیار، فارسان و سامان رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و جایزه بشر دوستی به شهرستان اردل اختصاص یافت.

گفتنی است : در پایان این مسابقات از خانواده شهدای امدادگر استان تجلیل شد.

46

دیدگاهتان را بنویسید