پس از 4 سال تحریم نفتی ونزوئلا، شرکت نفتی شورون آمریکا، نخستین محموله نفت این کشور را به سمت ایالت می‌سی‌سی‌پی آمریکا راهی کرد.

پس از 4 سال نخستین محموله نفتی ونزوئلا راهی آمریکا شد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل مجله سپیده سحر ویژه امام عصر عج به نقل از رویترز، آمارهای خطوط کشتیرانی نشان می‌دهد شرکت شورون،‌ نخستین محموله نفتی ونزوئلا را پس از چهار سال وقفه بارگیری کرده و به سمت پالایشگاه خود در ایالت می سی سی پی آمریکا راهی کرده است. در ماه نوامبر بود که دولت آمریکا به شرکت شورون یک مجوز 6 ماهه برای بازگشت دوباره به صنعت نفت آمریکا و صادرات نفت این کشور اعطا کرد، به شرط آنکه نفت ونزوئلا فقط به آمریکا صادر شود. بر اساس اسناد کشتیرانی، شرکت دولتی PDVSA ونزوئلا نخستین محموله خود را به صورت کشتی به کشتی به شرکت شورون تحویل داده است.

موسسه ریفینیتیو اکون می‌گوید: این محموله نفتی با حجم 500 هزار بشکه از یک نفتکش به نام هاماکا که در ونزوئلا بارگیری شده بود، به نفتکش آروبا که توسط شرکت شورون کرایه شده، منتقل شده است. پیش‌بینی می‌شود روز 15 ژانویه این محموله نفتی به آمریکا برسد. البته یک محموله نفتی دیگر ونزوئلا که در نفتکش کارلا، اجاره‌شده توسط شورون، قرار دارد، آخرین بار در نزدیکی کانال دریاچه ماراکایبو دیده شده است. شورون البته اعلام کرده که ما به فعالیت خود با رعایت قوانین و مقررات ادامه خواهیم داد و در کنار آن چارچوب تحریم‌های تعریف‌شده از سوی دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا را هم رعایت می‌کنیم. پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/

دیدگاهتان را بنویسید