با گذشت 11 سال از افتتاح تنها جایگاه سوخت سی ان جی شهرستان مهران کماکان شاهد قطعی‌های مکرر این جایگاه هستیم که هرباره مسوولین نیز وعده رفع مشکل را می‌دهند.

مردم، چشم انتظار تنها جایگاه سوخت مهران/ 11 سال پر تنش برای یک جایگاه CNG !

 به گزارش مجله سپیده سحر ویژه امام عصر عج از ایلام، سال ۹۲ جایگاه سی ان جی مهران با حضور مسوولان اجرایی افتتاح شد و به بهره برداری هم رسید؛ اما در این مدت بارها به دلایلی همچون خرابی قطعات و مشکلات مالی مالک تعطیل بود و این تعطیلی به سریال طولانی و غمبار برای رانندگان خودروهای گازسوز و دوگانه سوز تبدیل شده است.  پس از گذشت نزدیک به یک دهه این مشکلات همچنان ادامه دارد به طوریکه در ۳ هفته اخیر این جایگاه نیز تعطیل شده و هیچگونه خدماتی به ساکنین شهرستان مرزی مهران ارائه نکرده است.

مشکلات تمامی ندارند ! علی زرگوش یکی از رانندگان ساکن این شهرستان می‌گوید: متأسفانه مشکلات تنها جایگاه سی ان جی در مهران تمامی ندارد. با توجه به اینکه شهرستان مهران به عنوان یکی از راهای ارتباطی استان ایلام و کشور عراق است و روزانه مسافران زیادی از مرز بین المللی این شهرستان تردد دارند، متأسفانه تعطیلی تنها جایگاه سی ان جی در این شهرستان باعث بوجود آمدن مشکلاتی برای رانندگان این مسیر شده است. یکی دیگر از ساکنین این شهرستان گفت: از مسوولان تقاضا داریم با پیگیری و رفع موانع موجود به حل مشکل تنها جایگاه سوخت سی ان جی شهرستان مهران کمک کرده تا رانندگان شاغل در این مرز بین مللی بتوانند بدون دغدغه فکری تامین سوخت بتوانند مسافران خود را به راحتی جابجا کنند. غلام زمانی یکی دیگر از اهالی مهران در گفت‌وگو با خبرنگارمجله سپیده سحر ویژه امام عصر عج در ایلام گفت: مهران شهر شلوغی است، مخصوصا در ایام اربعین حسینی، مسوولان باید از این ظرفیت استفاده‌ کنند و بتوانند با رایزنی‌ها با جذب اعتبار بیشتر در زمینه عمران این شهر قدم بردارند. تعطیلی جایگاه CNG سه راهی جندالله که در مسیر جاده اصلی ایلام- مهران و راه اصلی ورود به عتبات عالیات و به ویژه در طول ایام اربعین باعث نارضایتی برای 5 تا 6 میلیون زواری است که سالانه در ایام اربعین از این شهرستان تردد می‌کنند.

17 بهمن ماه  نقص‌ها رفع شد حیدر ناصری سرپرست شهرداری شهرستان مهران در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: با توجه به بازدیدهای نمایندگان شرکت اس جی اس وابسته به اداره کل استاندارد ایراداتی از این جایگاه گرفته شد. وی مدعی شد از ۱۷ بهمن ماه سال جاری نواقص رفع شده است. سرپرست شهرداری مهران ادامه داد: جهت بازگشایی این جایگاه منتظر حضور نمایندگان شرکت فوق هستیم تا نواقص برطرف شده را بررسی و تعیین کند.  با وجود ارسال مستندات درباره رفع نواقص به شرکت اس جی اس نماینده اداره استاندارد غرب کشور که در تهران فعالیت دارد و درخواست های مکرر مسوولین ایلام، همچنان منتظر حضور کارشناسان این شرکت در ایلام هستیم، این در حالی است که هزینه بازرسان این شرکت جهت بازدید نیز واریز شده است !

نقص‌ها رفع شوند انشعاب وصل می‌شود  امید یوسفی کارشناس استاندارد نیز در این رابطه‌ به سوال خبرنگارمجله سپیده سحر ویژه امام عصر عج مبنی بر اینکه زمان بازدید و بازگشایی جایگاه سی ان جی شهرستان مهران کی خواهد بود، گفت: با توجه به بازدیدهای کارشناسان استاندارد جایگاه مهران به دلیل عدم استاندارد سازی قطع انشعاب شده است. وی افزود: در رابطه با زمان وصل این انشعاب مسوولین فنی این جایگاه موظف به رفع نواقص به طور کامل هستند. کارشناس استاندارد ادامه داد: اگر رفع نواقص اعلامی در بازدید توسط شرکت بازرسی تأیید شد و به تأیید نهایی بازرس فرستاده شده برسد و در بازدید دوم اگر نقص‌ها برطرف شود، انشعاب این جایگاه مجدد وصل خواهد شد. روزهای سرد امسال و افزایش مصرف گاز در این ایام نه‌ تنها مردم را بلکه بسیاری از صنایع و پتروشیمی‌ها را تحت تاثیر قرار داد. جایگاه‌های سی ان جی نیز از این موضوع مستثنی نبوده و زیان مالی کلانی را متحمل شدند، این موضوع نیز باعث عقب دافتادن راه اندازی تنها جایگاه سی ان جی مهران شده است. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید