پروژه ملی پاتاوه به دهدشت که کریدور شمال به جنوب محسوب می‌شود به طول ۱۳۶ کیلومتر در ادامه محور اصلی شهرضا_ سمیرم_ بهبهان است که ارتباط استان‌های جنوبی را به استان‌های مرکزی برقرار می‌کند.

پروژه پیر کهگیلویه و بویراحمد چه زمانی به اتمام می‌رسد!/ معارضات اجتماعی سد راه پاتاوه_ دهدشت

به گزارش مجله سپیده سحر ویژه امام عصر عج از یاسوج، پروژه پاتاوه به دهدشت از مصوبات سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد بود که کلنگ‌زنی شد و یکسال بعد یعنی در سال ۱۳۷۴ عملیات احداث این پروژه آغاز شد. برای سهولت در پروژه، به چهار قطعه تبدیل شد که طول قطعه‌های اول و سوم ۲۸ و ۲۶ کیلومتر و قطعه دوم و چهارم ۱۸ و ۶۳ کیلومتر است. در روند احداث این پروژه ۱۳ تونل به طول ۸ هزار و ۲۰۰ متر و تعداد ۱۸ دستگاه پل بزرگ بالای دهانه ۱۶ متری طراحی شده است.  استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پروژه مهم و بزرگ پاتاوه به دهدشت  گفت:پروژه ملی پاتاوه به دهدشت که کریدور شمال به جنوب محسوب می‌شود به طول ۱۳۶ کیلومتر در ادامه محور اصلی شهرضا_ سمیرم_ بهبهان است که ارتباط استان‌های جنوبی را به استان‌های مرکزی برقرار می‌کند.

  سید علی احمدزاده با بیان اینکه با افتتاح این جاده ترانزیتی تعداد ۴۰۰ روستا با جمعیتی بالغ بر یکصد هزار نفر از جاده دسترسی مناسب برخودار می‌شوند، افزود: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه بیش از ۹۵ درصد است. وی با بیان اینکه عملیات دو تونلی که ریزش کرده بود با سرعت خوبی در حال انجام است، گفت: محور پاتاوه به دهدشت علاوه بر مزایایی که در بخش ملی دارد استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان‌های دنا، مارگون و بخش‌های چاروسا، دیشموک در کهگیلویه و بخشی از شهرستان لنده را از بن‌بست خارج می‌کند. در سفر سال ۱۴۰۰ رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد پروژه پاتاوه به دهدشت دیده شده و مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شد تا پیرپروژه کهگیلویه و بویراحمد پس از ۲۷ سال به افتتاح نزدیک و نزدیک‌تر شود.

  عیسی شهامت در خصوص آخرین روند پروژه مهم و ترانزیتی پاتاوه به دهدشت با بیان اینکه این پروژه تقریبا به اتمام رسیده گفت: مقرر شد روشنایی این محور به طور موقت تا پایان اردیبهشت انجام شود و کار روشنایی دائم نیز تا شهریور ماه صورت گیرد. سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تهویه تونل‌های مسیر پاتاوه به دهدشت گفت: خط‌کشی این محور انجام شده است. شهامت با اشاره به اینکه روند تعمیر تونل پایانی این محور در حال انجام است، گفت: تقریبا محور پاتاوه به دهدشت به اتمام رسیده جزء چند تونل تقاطع سوق و تقاطع کندی‌خوری که در هر دو به دلیل معارض اجتماعی نتوانستیم کاری انجام دهیم.

  وی با بیان اینکه مردم در این خصوص به ما کمک کنند، گفت: سال گذشته تصادفات و حوادث رانندگی در کندی‌خوری موجب شد ۱۹ نفر جان خود را از دست بدهند و اگر در ایام عید امسال در این منطقه نیوجرسی نصب نمی‌کردیم باید شاهد حوادث سال گذشته بودیم لذا از مردم کندی‌خوری انتظار داریم ما راکمک کنند. انتهای پیام/۸۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید