رئیس اتحادیه قالیشویی‌های یزد با اشاره به اهمیت فعالیت 62 واحد قالیشویی مجوز دار در این شهر میراث جهانی، گفت‌: قیمت مصوب شست و شوی هر مترمربع اعلام شده و رعایت آن لازم الاجراست.

اعلام قیمت مصوب قالیشویی‌ برای شب عید در یزد/مراقب سودجویان باشید

علیرضا نیکخواه، رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف و قالیشویی‌های یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از این استان، با اشاره به ضرورت مقابله با واحدهای غیرقانونی در حوزه قالیشویی، اظهار کرد:‌ متأسفانه برخی افراد از شلوغی بازار شب عید سوء استفاده کرده و با راه‌اندازی یک سری کارگاه‌های قالیشویی بدون مجوز و انتشار اطلاعیه‌هایی نسبت به جمع‌آوری قالی شهروندان اقدام می‌کنند.

وی با بیان این‌که مردم نباید قالی‌های خود را برای شستشویی شب عید در اختیار قالیشویی‌های بدون مجوز قرار دهند، افزود:‌ در واحدهای قانونی هم استاندارد لازم بهداشتی رعایت می شود و هم عید مصوب و قانونی برای شست و شوی هر متر قالی اعلام و اخذ می‌گردد.

نیکخواه در ادامه قیمت مصوب شست و شوی هر قالی ۱۲ متر را به ازای هر مترمربع ۱۶ هزار تومان و هر قالی ۱۵ متری را به ازای هر مترمربع ۲۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت:‌ واحد بازرسی اتحادیه به صورت دقیق بر این مهم نظارت خواهد داشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف و قالیشویی‌های یزد خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۲ واحد قالیشویی مجوزدار در سطح یزد فعالیت دارند که برخی از آن‌ها در روز‌های پایانی سال به صورت ۲۴ ساعته ارائه خدمت می‌کنند.

پایان پیام/الف

دیدگاهتان را بنویسید