wait لطفا صبر کنید

صفحه اصلی » مجله شماره 40 » مقاله
بازدید: 1370
4/0 (1)
رویگرد پایگاههای اطلاع رسانی غرب درباره موعود شیعه
 

چکیده

    فضای مجازی (اینترنت) یکی از رسانه های نوظهور است که به دلیل ضریب نفوذ بالا، جذابیت و سرعت انتقال اطلاعات مورد بهره برداری بسیاری قرار می گیرد. مفهوم منجی گرایی به سبب مورد سوال بودن و نیز جذابیت برای مخاطبان، از نگاه رسانه های مختلف به ویژه رسانه های غربی دور نمانده است. در همین راستا مهدویت (منجی گرایی اسلامی) در سالیان اخیر توجه بسیاری به خود جلب کرده و رسانه های مختلف غربی در قالبهای گوناگون خبری، تحلیلی، گزارشی و یا مستند به این موضوع پرداخته اند. این نوشتار با بررسی برخی از این نمونه ها در پایگاه های اطلاع رسانی و خبری-تحلیلی، به شیوه نگاه این رسانه ها به موضوع منجی گرایی به ویژه مهدویت شیعی- پرداخته و جنبه های مثبت و منفی این نگاه را بیان می نماید علاوه بر آنکه تاثیرات مواردی همچون وقایع سیاسی و عقاید مذهبی را در این جریان تبلیغات رسانه ای بررسی می کند. در انتها نیز پیشنهادهایی جهت مقابله و تصحیح نگاه رسانه ای غرب ارائه می گردد.

کلیدواژه ها: مهدویت، پایگاه های اطلاع رسانی، فضای مجازی (اینترنت)، غرب.

 

دریافت مقاله


نظرات:

10
  ● حسین
خیلی خوبه
پاسخ      1397/06/03
01
  ● حسین
تشکر از همراهی شما
1397/06/03
نام:
پست الکترونیکی:
متن یادداشت :
کد امنیتی :